Witaj w Szkola Podstawowa nr 2 w Golcowej

   

Menu
· Strona główna
· Baza szkoły
· Geneza powstania szkoły
· Historia Szkolnictwa
· Kontakt
· Oferta edukacyjna
· Pracownicy
· Statut szkoły

Szansa w różnorodności
Wysłano dnia 22-12-2007 o godz. 17:15:41 przez sp2golcowa


Zajęcia pozalekcyjne spełniają dużą rolę w rozwijaniu osobowości ucznia. Przede wszystkim pomagają uczniowi umiejętnie zagospodarować czas wolny, rozwijają zainteresowania, pogłębiają wiedzę uczniów, umożliwiają zdobywanie nowych doświadczeń, wpływają na wszechstronny rozwój osobowości ucznia, uczą współpracy w grupie w warunkach innych niż lekcyjne, zacieśniają więzi emocjonalne i kształtują poczucie współodpowiedzialności za wynik powierzonego zadania, kształtują postawę poszanowania wytworów pracy własnej i cudzej, dają możliwość wyeksponowania uzdolnień uczniów, inspirują do działania. Szkoła od kilku lat oferuje różne formy zajęć pozalekcyjnych: organizuje pracę z uczniem zdolnym, oferuje również skuteczną pomoc uczniom mającym trudności w nauce. Program „Szansa w różnorodności” realizowany od września do grudnia 2007 r. jest kontynuacją wcześniej podejmowanych działań w zakresie organizowania zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia te cieszą się ogromnym zainteresowanie uczniów, stąd też istnieje konieczność ich kontynuowania.


Tańcem malowane
Zajęcia odbywały się w formie warsztatowej raz w tygodniu. Miały one na celu zaspokojenie potrzeb ruchu, odprężenia, ekspresji. Tematyka zajęć stanowiła uzupełnienie treści zawartych w ramach kółka teatralnego. Głównym zadaniem programu było umożliwienie dzieciom obcowania z muzyką ruchem i tańcem. Uczestnictwo w tego rodzaju kole zainteresowań to nie tylko rozrywka, ale również sposób na dobre samopoczucie, radość, odprężenie umysłu, relaks i równocześnie aktywna forma spędzenia wolnego czasu. Udział w kole wokalno-tanecznym kształci u dzieci poczucie, iż spełniają ważną misję – swoim tańcem niosą radość innym.
„Maluj i rysuj z nami”
W Szkole Podstawowej nr 2 w Golcowej w ramach programu „Szansa w różnorodności” odbywały się warsztaty plastyczne pod hasłem „Rysuj z nami”. Uczęszczali na nie uczniowie z klas IV-VI w okresie od września do października 2007 r. Celem głównym zajęć była dbałość o wszechstronny rozwój osobowości ucznia poprzez działalność plastyczną. Uczestnicy rozwijali swoje zainteresowania plastyczne. Kształtowali wyobraźnię i ekspresję plastyczną. W ramach warsztatów uczestnicy przygotowali m. In. projekt zamku z tektury, wykonywali dekoracje z papieru i wzbogacali swoją wiedzę z plastyki. Byli również współorganizatorami i uczestnikami ogólnoszkolnych konkursów plastycznych takich jak „Widokówka z Golcowej” oraz „Najładniejszy różaniec”.
„I Ty możesz być dobrym polonistą”
W ramach zajęć „I Ty możesz być dobrym polonistą” przeprowadzono 15 spotkań z uczniami. Celem tych zajęć było wspomaganie rozwoju intelektualnego uczniów poprzez ćwiczenie funkcji poznawczych, pamięci, koncentracji uwagi, logicznego myślenia, kształtowanie prawidłowych postaw i zachowań społecznych, rozbudzanie zainteresowań i wyrabianie właściwej motywacji do nauki. kształcenie umiejętności międzyprzedmiotowych. Uczniowie podczas zajęć dodatkowych chętnie się zgłaszali, wypowiadali, występowali w roli twórcy a nie biernego odbiorcy. Dzięki temu stali się oni świadomymi użytkownikami języka, zwiększyła się ich wrażliwość ortograficzna, językowa, estetyczna. Wszystkie te działania w konsekwencji wpłynęły pozytywnie na uzyskiwanie lepszych efektów kształcenia.
Warsztaty teatralne
Warsztaty teatralne stworzyły warunki sprzyjające do postrzegania indywidualności i budowania pozytywnego obrazu dziecka w kontaktach z rówieśnikami. Wyzwalały uczniowską wyobraźnię i zdolność do improwizacji, kształtowały wrażliwość na sztukę teatralną, uczyły współdziałania w grupie. Pełniły także kompensacyjną i terapeutyczną rolę w stosunku do dzieci mających trudności z wykazaniem się w innych dziedzinach oraz dzieci z trudnościami w nauce, nieśmiałymi i niezdyscyplinowanymi. Na podsumowanie zajęć uczniowie przedstawili na szkolnej scenie spektakl pt. „Śnieżka”.
Kółko Hafciarsko-Modelarskie
Działające od kilku lat Kółko Hafciarskie, a od września również Kółko Modelarskie, ma na celu rozwijanie u dzieci umiejętności zagospodarowania sobie wolnego czasu, wzbogacanie wszechstronnego rozwoju osobowości dzieci poprzez kształcące i wychowawcze wartości działań plastyczno-technicznych i robótek ręcznych. Dzieci uczęszczające na te zajęcia rozwijały w sobie poczucie odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań oraz szacunek dla pracy innych i swojej. Bardzo ważnym celem zajęć Kółka Hafciarsko-Modelarskiego było stymulowanie wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka poprzez rozwijanie indywidualnych zainteresowań, uzdolnień i umiejętności. Kółko umożliwiło dzieciom również dokonywanie wyborów i przeżywanie efektów własnych działań oraz nabywanie nowych doświadczeń.
Kółko Komputerowe
Nadrzędnym celem kółka było pokazanie uczniom, iż komputer to nie tylko maszyna, przy pomocy której gramy w różne gry, ale to urządzenie, które może spełniać funkcję informacyjną, polegającą na przekazywaniu uczniowi nowych treści będących przedmiotem nauczania. Kolejnym celem tego kółka było również ukazanie uczniom, iż komputer potrafi generować kolejne kroki w sposób określony przez nauczyciela lub ucznia, może być maszyną dydaktyczną, dzięki której wyszukujemy, segregujemy, gromadzimy i przechowujemy materiały np. do nauki. W związku z tym uczniowie uczyli się wyszukiwać i gromadzić interesujące ich informacje, poddawali je obróbce i pakowali według kategorii. Doskonalili przy tym również technikę czytania i pisania na klawiaturze.
Kółko ekologiczne
W ramach programu „Szansa w różnorodności” w Szkole Podstawowej nr2 w Golcowej realizowane są zajęcia „Kółka ekologicznego”. Przeznaczone są dla uczniów klas 4-6 szczególnie zainteresowanych przyrodą, poznawaniem świata, jego złożoności i tajemniczości. Zajęcia prowadzone były od 5.09.2007 do 12.12.2007 w każdą środę w ramach działalności pozalekcyjnej przez nauczycielkę przyrody Mariolę Szubę. Celem zajęć jest integrowanie uczniów różnych klas wykazujących wspólne zainteresowania, budowanie postawy szacunku dla przyrody, dostrzeganie współzależności między działalnością człowieka a stanem środowiska, umożliwienie zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do poprawy stanu środowiska, uczenie odpowiedzialności za stan przyrody - szczególnie najbliższej okolicy a także za losy Ziemi, rozwijanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej. Program ma charakter otwarty, zawiera różnorodne formy i metody pracy. Oczekiwanym rezultatem realizacji założeń programowych jest postawa proekologiczna, zmiana sposobu myślenia i zachowania uczniów wobec całego środowiska.
Zajęcia muzyczne
Program zajęć muzycznych obejmował szereg ćwiczeń zgrupowanych w cztery bloki tematyczne. Są to:
1. Śpiew,
2. Gra na instrumentach,
3. Tworzenie muzyki,
4. Wiadomości i pojęcia.
W warsztatach muzycznych brali udział uczniowie z klas IV – VI. Zajęcia i poszczególne ćwiczenia służyły rozwijaniu zainteresowań i zdolności uczniów naszej szkoły poprzez:
- kształtowanie zainteresowań i zamiłowań muzycznych,
- rozbudzanie i rozwijanie twórczych postaw uczniów, kształcenie krytycznej postawy wobec muzyki, jej odmian i form oraz miejsca muzyki w życiu człowieka,
- zachęcanie i mobilizowanie do czynnego uczestnictwa w życiu kulturalnym szkoły,
- naukę nowych utworów wokalnych( piosenek, pieśni okolicznościowych),
- prezentowanie swojej miejscowości i szkoły na przeglądach i konkursach muzycznych,
- nauka gry na wybranym instrumencie muzycznym (gitarze, pianinie, flecie prostym).

 
Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.


All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2007 by me.
Powered by PHP-Nuke
Tworzenie strony: 0.07 sekund