Witaj w Szkola Podstawowa nr 2 w Golcowej

Jedziemy do Pilzna i Lipin
Wysłano dnia 16-10-2008 o godz. 23:51:55 przez sp2golcowa

Podróże kształcą…

W dniu 14. 10. 2008 r. uczniowie klas I – III byli na kolejnej wycieczce, która zorganizowana została dzięki pieniądzom pozyskanym w ramach Programu Integracji Społecznej finansowanego ze środków Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich. Tym razem dzieci odwiedziły Pilzno i Lipiny. W miejscowościach tych zwiedziły Muzeum Lalek i Skansen oraz brały udział w zajęciach edukacyjnych w pracowni ceramicznej i lalkarskiej.

Muzeum Lalek w Pilźnie.
Podczas zwiedzania wystaw dzieci poznały historię lalek zgromadzonych w muzeum oraz zwiedziły Pracownię Artystyczną „Kasia”, w której wykonywane są lalki. Pan przewodnik zapoznał dzieci z poszczególnymi etapami powstawania lalek – od projektu do gotowej laleczki. Zaprowadził ich do krajalni, szwalni oraz ubieralni lalek. Na zakończenie dzieci zwiedziły wystawę „Za siedmioma górami …” związaną z baśniami braci Grimm i posłuchały tych baśni opowiedzianych przez wiedźmę.
Wystawy lalek
Zwiedzanie pracowni lalkarskiej
W ubieralni lalek
W pracowni ceramicznej.
Podczas pobytu w pracowni ceramicznej dzieci najpierw zostały zapoznane z procesem wytwarzania poszczególnych elementów lalek (główki, nóżek, rączek, tułowia ), sposobem ich wypalania i malowania. Następnie każde z nich dostało kulkę glinki ceramicznej i po zapoznaniu ich przez panią prowadzącą zajęcia ze sposobem lepienia, same wykonywały dowolnie wybraną rzecz. Wykonane prace zostaną wypalone w piecu i przysłane do szkoły.
Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób wykonuje się przedmioty ceramiczne
W pracowni lalek.
Podczas zajęć w pracowni lalek dzieci wykonywały pod nadzorem pań prowadzących kukiełki do trzech bajek: „Jaś i Małgosia”, „Królewna Śnieżka” i „Czerwony Kapturek”. Paca dzieci polegała na tym, że z gotowych elementów ( korpusu, uszytych ubranek, pukli wełny ) w parach wykonywały jedną postać bajkową. Gotowe kukiełki stały się następnie własnością szkoły i mogą służyć do organizacji przedstawień.
Po przyjeździe do Lipin dzieci zjadły w „Gospodzie u Wiedźmy” ciepły posiłek.
Jemy smaczny obiadek
Skansen w Lipinach.
Po obiedzie dzieci zostały oprowadzone po Skansenie przyległym do gospody. W skansenie tym jest zminiaturyzowana wieś. Wieś nad stawem i rzeczką zamieszkują lalki porcelanowe w strojach regionalnych, zwierzęta, ptactwo domowe, a życie toczy się jak w normalnej wsi. Wieś otoczona jest poletkami, gajami, lasami i sadami. Domostwa wzorowane są na dawnej architekturze wiejskiej z kościołem, dworem, karczma, młynem i kuźnią.
Z wizytą u Boryny
Stoimy przed karczmą prowadzoną przez Żyda
Idziemy z wizytą do Czerwonego Kapturka
Wchodzimy do Bajkowego Zamku
Muzeum Lalek w Lipinach. Zwiedzając wystawę dzieci poznały lalki japońskie wykonane różnymi technikami oraz poznały kilka legend japońskich.
Wystawy z lalkami japońskimi
Nadszedł czas powrotu do domu

Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2007 by me.